God kväll!

God kväll gott folk!

har inte skrivit så mycket i bloggen på sista tiden.. kan bero på att jag inte har nått att skriva om hehe..
idag har jag iallfall vatt på möte som va bra.. synd bara att fler inte kan komma på våra möten för det hade behövts... sen va det att gå till jobbet efter det.. (jobbar mån,tis) och idag har vi badat som vi gör varje måndag :) mycket trevligt (eller ja min brukare och Hampus badar och jag tittar på.hehe)




tänkte tvätta idag men asså jag vågar inte gå ner i den källaren själv haha låter välldigt töntigt men där e skiit läskigt.. och jag brukar inte vara sån.. i min förra lägenhet va tvättstugan också i källaren och där kunde man hitta folk som satt och sov där nere(antagligen knarkare) men det vara bara att ta med grannen ner eller låsa dörren när man va inne i tvättstugan.. men denna källaren är skit läskig.. förra gången jag va där nere så va där nån åh sprang när jag hängde upp tvätten... jag kallade:hallå? men ingen som svara sen släktes lampan och tändes igen.. hm.. hängde upp sista tröjan och gick(sprang) sen upp.. ja jag vet att jag bara är "fjantig" men nån måste vara de! =) men emelie ska komma i morn och tvätta med mig.. och dricka kaffe såklart :) tänk nu om man hade haft en karl som tvättat (kanske inte tvättat) men jallafall följt med en ner :) för er som int vet så är jag skiit mörk rädd.. kan vara därför också :) aja nog snackat om det.. ska bara på toa...............................................................
så tillbaka :)
har fått lite frågor om vad jag jobbar med.. och jag jobbar som personlig assistent här i byn .. och inriktning Autism... och jag gillar det väldigt mycket.. har alltid fått höra att jag är bra med människor och barn. och det är väl så att tycker man om något så gör man sitt bästa:) min högsta dröm är juh att jobba med sjuka barn som vill förverkliga sin sista önskan.. kanske på ett barnsjukhus eller liknande. men det har jag inte utbildning till och är inte sugen på att plugga just nu. men drömma kan man alltid :) skulle även kunna tänka mig att jobba inom det här rädda barnen och hjälpa och prata med barn som inte har det bra hemma. Och senare när jag stadgat mig och bor i hus osv så vill jag gäärna bli fosterfamilj. gärna då till små barn. är helt toookig i barn för er som inte visste ;) något jag tänk stark på är att åka ner till Afrika eller liknande..och jobba som sjuksköterkska eller sånt ..eller hjälpa olika familjer att ta hand om sina barn osv.. svårt och skriva och förklara när jag inte kommer på vad det heter.. innan jag började jobba som personlig assistent fundera jag på att åka ett år som au pair eller hur det stavas.. men asså som vanligt är jag en fegis och det blev inget av det.. men jag ska göra det.. det finns många som jag pratat med som bara säger : meen vadå hjälpa barnen i afrika och liknande?? hjälp barnen i vårt land först.. hm.. ja men vi har bättre hjälp här och ingen kan någonsin få svälten och allt åh försvinna men man kan minska..ingen kan göra allt, men alla kan göra något! så nu blev det ett långt inlägg idag ändå.. och jag kommer nog skriva mer.. ska bara gå och röka och lägga in lite bilder ;) hörs snart puss





(skulle kunna lägga in tuuuusen bilder men detta får räcka :D)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0