Varsegoda

ett gott skratt förlänger livet, men tiden går snabbt när man har kul? hm.... :S

 

Livets väsentligheter över spetsad kokosnöt

 

Två afrikanska hövdingar, Boli och Buli, satt och diskuterade livets väsentligheter över en spetsad kokosnöt.
Efter ett tag, då de kommit in på blommor och bin, frågade Boli:
- Hörrödu Buli, hur kommer det sig egentligen att dina barn är svarta medan mina är vita?
Buli funderade länge, reste sig sedan upp och drog upp bastkjolen så att hela den vitala delen blottades.
- Har du en sån här?
Boli ställde sig på knä och studerade Bulis härlighet mycket ingående.
- Ja, nog har jag en sån alltid!, svarade han till sist.
- Är den lika lång?, frågade Buli.
- Nja, inte riktigt lika lång kanske, men inte långt ifrån.
- Är den lika tjock?
Boli studerade återigen den andres vitala del mycket ingående.
- Nää! Min är inte lika tjock!
- Då är det nog det, sörru! Det kommer in för mycket ljus!

Mannen satt som vanligt på kvällen och smuttade på ett glas fin whisky, när hustrun utbrast:
- Nu får du faktiskt välja: Mig eller flaskan! Slutar du inte dricka nu så tänker inte jag släppa till på hela veckan!
Så försvann hon in i badrummet en stund. När hon sedan kom ut därifrån igen, så satt han fortfarande kvar med ett halvfullt glas i handen.
- Hörde du inte vad jag sa? frågade hon.
- Jo... svarade han. Men jag sitter här och funderar om det verkligen är värt att offra en fin 12-årig whisky för en gammal 50-årig mus...




Jag förstår inte frun, ni vill ha p-piller som lugnande medel ... Men p-piller har ingen lugnande verkan!
- Jodå, det har de visst, doktorn. När min dotter går ut på kvällarna ger jag henne ett piller att svälja, och då kan jag sova lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0